Veileder kjøperen. Fremmer kvalitet.

Veileder kjøperen. Fremmer kvalitet.

Avanserte tester i laboratoriemiljø gir svar på viktige spørsmål om kvalitet og ytelse.

Hvilken sykkelhjelm beskytter mitt barns hode best? Hvilket vaskemiddel er mest effektivt uten å bleke klærne? Er det færre bekjempingsmidler i økologiske bananer? 

For å få relevante svar på denne typen spørsmål er det ikke nok å se, klemme og kjenne på produktene. Det trengs avanserte målinger i et kontrollert laboratoriemiljø. 

 

Alle Testfaktas tester utføres av uavhengige test- og forskningslaboratorier, som er eksperter på sine respektive produkt- og utprøvingsområder. 

Vi veileder forbrukere til produkter og tjenester som oppfyller deres forventninger og behov. Våre tester og undersøkelser påvirker produsenter og forhandlere slik at de blir bedre på å tilby de produktene det er etterspørsel etter. Sammen driver vi markedet mot bedre produkter og tjenester. 

Om Testfakta

Testfakta er et uavhengig test- og researchselskap spesialisert på laboratorietester og vurdering av forbrukerprodukter. 

Testfaktas virksomhet består av to deler: 

Testfakta Editorial

Testfakta driver forbrukersiden testfakta.se som retter seg mot nordiske forbrukere. På nettsiden publiseres resultatene av testene våre, samt guider og artikler. Forbrukersiden er annonsefinansiert, og alt innhold er gratis for leseren.

Nyhetsbyrån Testfakta er Nordens ledende nyhetsbyrå på forbrukerområdet. Siden starten i 2001 har vi forsynt mediene med kvalifisert forbrukerjournalistikk basert på resultater fra laboratorietester av forbrukerprodukter. 

Testfakta Research

Testfakta tester også produkter på oppdrag av produsenter og forhandlere. Oppdragsvirksomheten er atskilt fra nyhetsbyrået og forbrukersiden både organisatorisk og selskapsmessig. 

Fremgangsmåten ved oppdragstester er den samme som ved vår ordinære testvirksomhet, bortsett fra at produksjonskostnaden betales av oppdragsgiveren, og ikke som ellers av testfakta.se eller Nyhetsbyrån Testfaktas kunder. 

Utgangspunktet for begge virksomhetene er å være en uavhengig part som viser relevante forskjeller mellom ulike produktalternativer, som det er viktig for forbrukeren å kjenne til.